Jesle Praha 6

Helen Fell
Helen Fell
anglická učitelka

V Duhovce pracuji nesmírně ráda nejen proto, že nabízí krásné a klidné prostředí, ale klid je tu cítit
také uvnitř lidí, kteří v Duhovce pracují, a ve vztazích mezi nimi. Nesetkáte se tu s běžnou mentalitou
negativity a vzájemného obviňování, jichž jsem byla svědkem jinde. Problémy se komunikují a řeší
otevřeně a zúčastnění se soustřeďují na daný problém, nikoli na konkrétního jednotlivce. Stejný
přístup se uplatňuje v celé školce a díky tomu v ní vládne pozitivní atmosféra.
S malými dětmi pracuji už od svého přesídlení do Prahy v roce 2012. Moje práce mi byla skvělou
přípravou na vlastní mateřství. Jako máma dvou malých kluků jsem nabyla vědomí sama sebe i
dostatek zkušeností k tomu, abych dokázala zůstat klidná i v situacích, kdy kolem mne klid rozhodně
nevládne.
V roce 2015 jsem úspěšně absolvovala Montessori výcvik učitelů předškolního vzdělávání pod
hlavičkou AMS. Kromě toho jsem získala bakalářský titul v oboru interiérového designu a díky tomu,
že jsem devět let byla majitelkou čajovny, komunitního centra a divadla s názvem A Maze in
Tchaiovna, naučila jsem se sledovat vzorce lidského chování, vytvářet nové systémy a navrhovat
řešení.

Cecilia Horáček
Cecilia Horáček
anglická učitelka

Co se mi na Duhovce líbí
Rozhodla jsem se pracovat v Duhovce, protože vychovává a oceňuje jedinečnou osobnost každého dítěte a umožňuje mu objevovat a učit se způsobem, který je mu vlastní. Při návštěvě školy jsem si všimla, že klidné prostředí znamená, že každé dítě má prostor být viděno a slyšeno. Těším se, až uvidím, kam je zavede jejich mysl, a uvidím, jak se jejich osobnosti rozvíjejí! Třída je pro děti, velikost nábytku a uspořádání je vytvořeno speciálně pro ně, což znovu potvrzuje, že ony jsou to, co je důležité. Jsem nadšená, že mohu pracovat v prostředí, které je navrženo tak, aby vynikla samostatnost dětí.

Co mi v mé práci pomáhá
Jako dobrovolnice v české škole ve Skotsku znám náročnost (a zábavu!), kterou přináší komunikace s dětmi ve věku 1.5 - 9 let z česko-anglického bilingvního prostředí a asistence v hodinách výtvarné výchovy na základní škole.
Pečovala jsem jako chůva o děti, které navštěvovaly montessori školu a vím, jak se dá montessori implementovat v domácím prostředí.
Vyrůstala jsem v neuvěřitelně kreativní rodině, kde hudba a umění hrály v mém životě a vzdělávání důležitou roli. Nedávno jsem dokončila studium výtvarného umění na univerzitě v Edinburghu.
V Duhovce jsem se začala vzdělávat v praktickém uspořádání a praxi montessori třídy.

Eliška Klinerová
Eliška Klinerová
česká učitelka

Duhovka je pro děti místem, které reaguje na jejich individuální potřeby, podporuje autonomii a vnitřní motivaci. Díky pečlivě připravenému prostředí a speciálním pomůckám se děti učí prostřednictvím smyslových zkušeností, rozvíjí své motorické dovednosti a zažívají pocit vlastní kompetence, což napomáhá k upevňování jejich sebedůvěry. Interakce s kamarády v různých věkových kategoriích podporuje sociální dovednosti dětí a empatii. Přístup uplatňovaný v Duhovce pohlíží na vývoj dětí komplexně a umožňuje jim růst v bezpečném a předvídatelném prostředí, s respektem k jejich individuálním potřebám i zájmům.
V rámci svých občasných výpomocí v Duhovce už jsem měla šanci vidět tu několik dětí vyrůst z nováčků v batolecí třídě v předškoláky. Tato zkušenost je pro mě zásadní, jelikož skrze ni můžu vnímat, jak se hodnoty a přístup odráží nejen v dovednostech, ale i osobnosti dítěte a rozvoji jeho vlastních zájmů a kompetencí.
Zatím ještě studuji, a to v posledním ročníku oboru Psychologie na Filozofické
fakultě Univerzity Karlovy. Už když jsem se hlásila na školu, věděla jsem, že mou specializací bude vývojová psychologie a práce s dětmi. Právě k tomu jsem si postupně nacházela další cesty – absolvovala jsem kurzy zaměřené na vedení krizových rozhovorů s dětmi, zvládání vzteku a třeba i úvodní kurz k metodě Neuro-vývojové stimulace zaměřené na podporu psychomotorického vývoje dětí. K tomu vedu dětské kurzy lezení na umělé stěně, a v posledním roce jsem se rozhodla rozšířit si vzdělání studiem Speciální pedagogiky.

Zuzana Krejčí
Zuzana Krejčí
hlavní učitelka třídy

S Duhovkou jsem se seznámila nejdříve jako rodič, když jsme ji pro našeho tehdy dvouletého syna vybrali jako školku, která nabízela všechno, co pro nás bylo důležité - respektující přístup, Montessori výuku, bilingvní česko-anglické prostředí, každodenní prostor pro volnou hru na zahradě či stravu bez sladkostí. Duhovka naše očekávání zcela naplnila a navíc si nás získala vřelou atmosférou a esteticky krásným prostředím. Z mé současné pozice učitelky ale za největší přednost Duhovky považuji upřímnou snahu přizpůsobit program co nejvíc rozvoji dětí a jejich potřebám v daném věku. Některá rozhodnutí dokonce na první pohled nemusí vypadat zcela atraktivně, ale rodiče si mohou být jisti, že děti jsou v Duhovce vždy na prvním místě.
Po narození syna jsem se začala intenzivně zajímat o respektující a montessori přístup k výchově a svět batolat mě vtáhl natolik, že jsem se rozhodla změnit práci a stát se nejdřív chůvou a poté učitelkou nejmladších dětí. Z mé předchozí kariéry mi pomáhá znalost cizích jazyků a mezinárodního prostředí i dlouhodobý zájem o další vzdělávání a seberozvoj. Dětem se snažím předávat hodnoty, na kterých mi záleží i jako rodiči, a stejně jako ony se v práci každý den učím něco nového.
Mám vysokoškolské vzdělání humanitního typu zaměřené na cizí jazyky a jejich výuku. Plynně mluvím anglicky, německy a čínsky a mám základní znalost polštiny. Jsem akreditovaná chůva s praxí v dětské skupině pro děti do čtyř let a absolvovala jsem kurz respektující výchovy a přednášky na téma Montessori 0-3 roky. Při práci mi také pomáhají zkušenosti z montessori pracoven pro nejmladší děti a jejich rodiče.
Školka Praha 6 - Modrá třída

Veronika Janoušková
Veronika Janoušková
česká učitelka

Duhovka je skvělé místo pro svobodný a respektující přístup ke vzdělávání bez zbytečného stresu a tlaku na výkon. Připadá mi, že děti jsou zde doopravdy šťastné,v bezpečném prostředí s učiteli, kteří se jim plně věnují. Mohou se tak rozvíjet svým tempem a zároveň se mimochodem učí hodnotám jako je respekt k ostatním, samostatnost, úcta a laskavost.

Při práci nejvíce čerpám ze zkušeností dlouholeté praxe učitelky, ale také mě nesmírně obohacují a inspirují kolegové, moje vlastní děti i děti, které vyučuji. To je důvod, proč mě práce s dětmi tolik naplňuje a baví.

Anna Krumpová
Anna Krumpová
odpolední učitelka

Proč jsem si vybrala Duhovku
V Duhovce je příjemné prostředí, děti se tu rozvíjejí podle svých potřeb a naučí se samostatnosti a spolehlivosti. Najdou si zde nové kamarády a kamarádky. Kolektiv učitelů je velmi přátelský. Nemusím se bát se na cokoliv zeptat. Těším se na školní rok!

Co mi v mé práci pomáhá
Myslím, že nejvíce mi pomáhá to, že jsem studovala na Univerzitě Karlově na pedagogické fakultě obor Učitelství pro mateřské školy. Měli jsme mnoho praxe a dokonce jsme mohli i navštívit jednu alternativní mateřskou školu. Já si vybrala právě Montessori.

Albert Josef Lipscombe
Albert Josef Lipscombe
anglický učitel



Petra Slavíková
Petra Slavíková
hlavní učitelka třídy

Líbí se mi, že Duhovka je tvořena laskavými lidmi s otevřeným srdcem, kteří sdílejí společný zájem o respektující přístup k dětem a Montessori pedagogiku.
Těší mě, že tu můžu zažívat všudypřítomné rodinné klima, ve kterém je kladen důraz na vzájemný respekt, podporu růstu všech členů komunity a zároveň prostor pro individuální potřeby, zájmy a jedinečný potenciál.

Jako průvodce dětí čerpám především ze svého AMS Montessori výcviku pro věk 3–6 let, z doktorských studií v oblasti předškolní a hudební pedagogiky v Česku i v Anglii a v neposlední řadě z každodenní zkušenosti s výchovou vlastních synů.
Školka Praha 6 - Zelená třída

Hana Černichová
Hana Černichová
hlavní učitelka třídy

Duhovka má dlouholetou tradici a je jedna z prvních Montessori institucí v České republice.
Prošla jsem s Duhovkou společnou cestu od jejího zrodu, formování profesionálními americkými Montessori lektory, až po její současnost, kdy nabízí ucelený vzdělávací program od 18 měsíců až do 19 let - “od batolat až po maturitu”.
Jako člověk s pedagogickým vzděláním a dlouholetou praxí oceňuji formu, jakou Duhovka vytváří pozitivní prostředí pro rozvoj dětí ve všech oblastech, …od matematiky, jazyků, uměleckých oborů, až po sociální interakce s okolním světem a společností.

Pedagogické vzdělání s nástavbou pro výuku dětí v předškolním věku 3 - 6 let, praxe v Anglii a následně zaměření a studium Montessori pedagogiky zakončené mezinárodním American Montessori Society certifikátem mi poskytují obrovskou základnu pro práci hlavního učitele v Duhovce.

Kristina Jančová
Kristina Jančová
česká učitelka



Jana Křížová
Jana Křížová
odpolední učitelka

V Duhovce jsem ráda proto, že zde panuje velice klidná a přátelská atmosféra. Děti zde mají možnost se rozvíjet v mnoha různých směrech a přistupuje se k nim s respektem.

Při práci mi pomáhá má zkušenost s prací s dětmi jak u nás, tak v zahraničí. V USA jsem se starala o děti jako AuPair. V Thajsku jsem vyučovala anglický jazyk děti v mateřské škole. Díky tomu jsem měla možnost vidět, jak přistupují k výchově dětí v různých zemích a jaký to má vliv na jejich chování a vývoj.

Madison McCausland
Madison McCausland
anglická učitelka

Duhovka je pro děti skvělá, protože jim skýtá prostředí, ve kterém si mohou samy osvojovat
dovednosti důležité pro život. Dostávají-li děti úkoly, které vyžadují jejich samostatnost, pomáhá jim to zamýšlet se nad problémy a hledat jejich řešení. Škola poskytuje dětem v případě potřeby podporu,
avšak povzbuzuje je k samostatnosti.
Nedávno jsem ukončila univerzitní studia, během nichž jsem absolvovala kurs Růst a motorický vývoj
člověka, díky němuž lépe rozumím, jak dítě roste a jak se s rostoucím věkem mění jeho motorické
schopnosti. Pracovala jsem rovněž v oblasti sociální péče, kde jsem měla možnost rozvíjet nejen své
komunikační dovednosti, ale také soucit a trpělivost. S dětmi pracuji již celkem 10 let a na práci
v Duhovce se moc těším.
Školka Praha 1 - Cihelná třída

Mike Burgess
Mike Burgess
anglický učitel

Moje napojení na přírodu kolem mě, to, že si udržuji zdravou mysl a tělo a nikdy si neberu věci osobně jsou životní zkušenosti nebo praktiky, které mi při práci v Duhovce nejvíce pomáhají. Umím si zařídit dostatek času na své vlastní vášně, potřeby a koníčky, což ze mě udělalo vyrovnanějšího člověka, lepšího učitele a kolegu.

Terezie Gregorová
Terezie Gregorová
odpolední učitelka

Na Duhovce se mi líbí její přátelské prostředí. Je to místo, kde se cítím dobře a věřím, že tak to vnímají nejen zaměstnanci, ale i děti. Je to místo vzájemné úcty a respektu ke každému, čehož si na Duhovce moc vážím.
Při práci s dětmi mi asi nejvíce pomáhá moje vlastní cesta sebepoznání. Člověk může druhým předat to, co se sám naučí a čím si v životě projde. Věřím tomu, že právě i díky tomu mám pro děti porozumění a můžu jim tak být lepším průvodcem na jejich vlastní cestě.
S prací s dětmi mám zkušenost z praxí při studiu logopedie. Naučila jsem se díky tomu k dětem přistupovat více individuálně, respektovat osobnost každého dítěte a hledat kreativní způsoby k dosáhnutí určitého cíle. Velkou zkušeností pro mě byl i tříletý pobyt v USA, kde jsem studovala na škole zaměřené na leadership a osobní rozvoj.

Martina Perry
Martina Perry
hlavní učitelka třídy

Na Duhovce se mi líbí, že tvoří komunitu lidí s otevřenou myslí a srdcem. Komunikace je zde založena na vzájemném respektu a všichni máme šanci růst, učit se jeden od druhého a pracovat na sobě. To platí nejen ve vztazích mezi dospělými, ale také ve vztahu k dětem. Respekt k jedinečnosti každého z nás je do života cenným darem a zkušeností. Duhovka tvoří živé těleso, které se neustále proměňuje a vyvíjí. Díky úžasnému kolektivu je radost chodit do práce :-)

Při své práci s dětmi využívám nejvíce AMS Montessori výcvik, ale také své studium filosofie. Obojí mě naučilo sebereflexi, neustále si klást nové otázky a hledat na ně odpovědi. A možná nejcennější zkušeností je pro mě výchova svých vlastních dětí. Jsou pro mě těmi nejlepšími učiteli :-) My učíme děti a ony učí nás...a přitom se snažíme být jim dobrými průvodci na jejich jedinečné cestě.

Barbora Rakušanová
Barbora Rakušanová
česká učitelka

V Duhovce jsem od jejího založení. Díky své filozofii přitahuje lidi, kteří chtějí od života přesah a
hloubku, neustále na sobě pracují, vzdělávají se ve svém oboru a jsou otevření novým výzvám.
Montessori principy jsou základním pilířem Duhovky, patří mezi ně zejména respektující komunikace
a úcta k druhému, umění vyjádřit své potřeby, pojmenovat své pocity a emoce či podpora dítěte na
jeho cestě v objevování okolního světa v připraveném prostředí.
Při provázení dětí čerpám ze studia střední pedagogické školy, z Montessori kurzu ČR a
mezinárodního výcviku American Montessori Society. Ráda čtu knihy o Montessori a o výchově dětí.
Inspiraci čerpám také ze svého studia na taneční konzervatoři Duncan Centre i absolvování
nejrůznějších seminářů z oblasti umění a osobního rozvoje.
Asistenti

Michaela Neumanová
Michaela Neumanová
asistentka učitele

Na Duhovce oceňuji empatii, bezpečné zázemí a laskavou komunikaci založenou na
vzájemném respektu. Mám radost, že mám nablízku inspirativní kolegy, kteří jsou dětem
citlivými průvodci a zajišťují v kolektivu pečující a přátelské prostředí. Schází se zde lidé s
podobnými hodnotami, děti vedou k ohleduplnosti, samostatnosti, klidu a rozvíjí jejich
potenciál.

S Montessori výchovou jsem se seznámila při Au Pair pobytu v zahraničí, kde jsem měla
možnost nahlédnout do domácnosti, která respektující principy ve výchově prakticky
využívá. Při své práci čerpám z posledních let, kdy jsem děti doprovázela coby instruktorka
sportovních aktivit nebo při vedení příměstských táborů. Během studia na Komunikačních
studiích jsem se věnovala mediální výchově a gramotnosti. Obor mě dovedl k pochopení, jak
důležité je propojení vzdělávání s rozvojem kritického myšlení a komunikace. Vzdělávání ale
vnímám jako nikdy nekončící cestu. Proto říkám, že nejlepšími učiteli jsou mi děti a
kolegové, od kterých se každý den učím.