Jesle Praha 6 - Batolecí třída

Agata Čadková
Agata Čadková
hlavní učitelka třídy

Duhovka je místo, kde se ke každému, a to jak k dítěti, tak i k dospělému přistupuje s respektem a důvěrou. V Duhovce mám ráda přátelskou atmosféru, ve které mohu sdílet své nápady a společně s kolegy tvořit a vylepšovat naši třídu. Je pro mě důležité, že mohu pracovat v místě, ve kterém se uplatňují hodnoty jako sebeúcta, laskavost a spolupráce. Přináší mi radost, že to vše můžeme předávat dětem a tím přispívat k jejich harmonickému vývoji.


Vendula Drahotušská
Vendula Drahotušská
česká učitelka

Již nějakou dobu se zabývám montessori principy, které z mého pohledu jsou přínosné pro dětskou duši. Principy, na kterých si zakládá Duhovka, jsou ve shodě s mým přesvědčením. Na Duhovce se mi líbí jemnost, klid a trpělivost, s jakou se s dětmi zachází. Duhovka oplývá lektory, kteří mají nejen bohatou praxi, ale především cit a vřelý vztah k dětem.

Při práci v Duhovce se opírám o mé dlouholeté zkušenosti práce s dětmi, a to jak z rodinného prostředí, jakožto chůva, ale také z organizací. U dětí respektuji jejich přirozený rozvoj a současně kladu důraz na vývoj v jednotlivých oblastech. S dětmi se společně učíme, tvoříme, poznáváme svět a také chodíme na procházky, hřiště aj. Mou největší odměnou je, když si dnes již některé dospělé děti vzpomenou na náš společný čas.

Helen Fell
Helen Fell
anglická učitelka

Monika Parobková
Monika Parobková
česká učitelka


Školka Praha 6 - Modrá třída

Anna Buchtová
Anna Buchtová
odpolední učitelka

Na Duhovce se mi nejvíce líbí vstřícný přístup. Kouká se zde na děti jako na jednotlivce a snaží se naplnit jejich potřeby. Jsou si zde všichni rovni bez ohledu na věk, zkušenosti a pozici, a tak mi to přijde správné.

Pracovala jsem jako chůva a dále jako učitelka v mateřském centru, mou největší zkušeností a motivací je však mé vlastní dětství. Všichni jsme jednou byli děti a přestože se doba neustále mění, tak některé věci zůstávají.

Klára Hannová
Klára Hannová
hlavní učitelka třídy



Veronika Janoušková
Veronika Janoušková
česká učitelka

Duhovka je skvělé místo pro svobodný a respektující přístup ke vzdělávání bez zbytečného stresu a tlaku na výkon. Připadá mi, že děti jsou zde doopravdy šťastné,v bezpečném prostředí s učiteli, kteří se jim plně věnují. Mohou se tak rozvíjet svým tempem a zároveň se mimochodem učí hodnotám jako je respekt k ostatním, samostatnost, úcta a laskavost.

Při práci nejvíce čerpám ze zkušeností dlouholeté praxe učitelky, ale také mě nesmírně obohacují a inspirují kolegové, moje vlastní děti i děti, které vyučuji. To je důvod, proč mě práce s dětmi tolik naplňuje a baví.

Albert Josef Lipscombe
Albert Josef Lipscombe
anglický učitel


Školka Praha 6 - Zelená třída

Hana Černichová
Hana Černichová
hlavní učitelka třídy

Duhovka má dlouholetou tradici a je jedna z prvních Montessori institucí v České republice.
Prošla jsem s Duhovkou společnou cestu od jejího zrodu, formování profesionálními americkými Montessori lektory, až po její současnost, kdy nabízí ucelený vzdělávací program od 18 měsíců až do 19 let - “od batolat až po maturitu”.
Jako člověk s pedagogickým vzděláním a dlouholetou praxí oceňuji formu, jakou Duhovka vytváří pozitivní prostředí pro rozvoj dětí ve všech oblastech, …od matematiky, jazyků, uměleckých oborů, až po sociální interakce s okolním světem a společností.

Pedagogické vzdělání s nástavbou pro výuku dětí v předškolním věku 3 - 6 let, praxe v Anglii a následně zaměření a studium Montessori pedagogiky zakončené mezinárodním American Montessori Society certifikátem mi poskytují obrovskou základnu pro práci hlavního učitele v Duhovce.

Trey Ibarra
Trey Ibarra
anglický učitel

Je pro mne velkou ctí, že mohu pracovat v Duhovce, protože tu učím vedle profesionálů, kterým hluboce záleží na životě další generace. Jejich pozornost každému detailu a soustředění se na potřeby každého jednoho dítěte nemá obdoby. Je skvělé vědět, že s každým se tu počítá a každý dostává důvěru, že tu odvede skvělou práci.

Můj táta je učitel a proto jsem v dětství strávil řadu let s dětmi, které učil. Naučil jsem se hodně o tom, jak jednat s úctou a pečovat o potřeby každého žáka. Také mě naučil, jak si lze s dětmi zároveň užívat i legrace. Je důležité, aby učení bylo stále zajímavé a člověk si udržoval pozitivní, zdravou rovnováhu.

Kristina Jančová
Kristina Jančová
česká učitelka



Jana Křížová
Jana Křížová
odpolední učitelka

V Duhovce jsem ráda proto, že zde panuje velice klidná a přátelská atmosféra. Děti zde mají možnost se rozvíjet v mnoha různých směrech a přistupuje se k nim s respektem.

Při práci mi pomáhá má zkušenost s prací s dětmi jak u nás, tak v zahraničí. V USA jsem se starala o děti jako AuPair. V Thajsku jsem vyučovala anglický jazyk děti v mateřské škole. Díky tomu jsem měla možnost vidět, jak přistupují k výchově dětí v různých zemích a jaký to má vliv na jejich chování a vývoj.
Školka Praha 1 - Cihelná třída

Mike Burgess
Mike Burgess
anglický učitel

Moje napojení na přírodu kolem mě, to, že si udržuji zdravou mysl a tělo a nikdy si neberu věci osobně jsou životní zkušenosti nebo praktiky, které mi při práci v Duhovce nejvíce pomáhají. Umím si zařídit dostatek času na své vlastní vášně, potřeby a koníčky, což ze mě udělalo vyrovnanějšího člověka, lepšího učitele a kolegu.

Eva Franková
Eva Franková
odpolední učitelka

V Duhovce se mi daří naplňovat své poslání, jímž je být dětem průvodkyní při poznávání našeho světa. Nabízí prostor ke svobodnému rozvoji a věřím, že všichni zde zažíváme, co potřebujeme. Líbí se mi, že v týmu panuje spolupráce, s kolegy/němi i dětmi se vzájemně podporujeme a obohacujeme. Respektující a láskyplný přístup je zde základem.

Během práce v jeslích jsem prošla kurzem profesionální chůvy, Montessori pedagogika pro předškolní děti a absolvovala kurz Nevýchovy. Na meditačních setkáních, jichž se pravidelně účastním, se dotýkáme témat souvisejících s péčí o děti a sdílíme zkušenosti, které mi pomáhají hlouběji proniknout do světa našich nejmenších. Věnuji se samostudiu ve formě sledování přednášek věnovaným vzdělávání dětí

Klára Lejskeová
Klára Lejskeová
česká učitelka

Duhovka je skvělou příležitostí pro každé dítě. Děti zde mají bohaté sociální prostředí a mohou dělat to, co je vnitřně uspokojuje. Je to školka, která z dětí vychovává samostatné, nezávislé bytosti a zároveň se snaží děti vybavit do života zdravým sebevědomím.

Při práci v Duhovce mi pomáhá moje vzdělání v oblasti Předškolní a mimoškolní pedagogiky ve Svatém Janu pod Skalou. Neustále čerpám ze zkušeností, které jsem nabrala na praxích i ve škole.

Martina Perry
Martina Perry
hlavní učitelka třídy

Na Duhovce se mi líbí, že tvoří komunitu lidí s otevřenou myslí a srdcem. Komunikace je zde založena na vzájemném respektu a všichni máme šanci růst, učit se jeden od druhého a pracovat na sobě. To platí nejen ve vztazích mezi dospělými, ale také ve vztahu k dětem. Respekt k jedinečnosti každého z nás je do života cenným darem a zkušeností. Duhovka tvoří živé těleso, které se neustále proměňuje a vyvíjí. Díky úžasnému kolektivu je radost chodit do práce :-)

Při své práci s dětmi využívám nejvíce AMS Montessori výcvik, ale také své studium filosofie. Obojí mě naučilo sebereflexi, neustále si klást nové otázky a hledat na ně odpovědi. A možná nejcennější zkušeností je pro mě výchova svých vlastních dětí. Jsou pro mě těmi nejlepšími učiteli :-) My učíme děti a ony učí nás...a přitom se snažíme být jim dobrými průvodci na jejich jedinečné cestě.

Luisa Toušová
Luisa Toušová
odpolední asistentka

Domnívám se, že Duhovka je pro děti skvělým prostředím, protože jako instituce klade důraz na vytvoření vřelého, přívětivého a povzbuzujícího prostředí. Využívá Montessori metodologii k dosažení specializovaného a jedinečného výuky přizpůsobené každému jednotlivému dítěti. Spolu s důrazem na spolupráci mezi učiteli, externími odborníky, rodiči a samotnými dětmi.

Vyrostla jsem v zahraničí a jsem proto zvyklá na podobný bilingvní a mezinárodní kolektiv jako je Duhovka. Práce v něm mi nyní dává příležitost uplatnit aspekty, které jsem považovala za klíčové a efektivní v rámci mého vlastního vzdělávání. Život v zahraničí mi také dal šanci být svědkem různých pedagogických přístupů, zejména při dobrovolnictví na “Veřejné Škole Dillí” a na veřejné škole Amar Jyoti, která se zaměřuje na práci s dětmi s vývojovými problémy a postižení. Jsem vděčná, že pracuji v Duhovce, v instituci, kde mají děti přístup k vysokému standardu vzdělání a ke spoustě kvalitních zdrojů.