Jesle Praha 6

Agata Čadková
Agata Čadková
hlavní učitelka třídy

Duhovka je místo, kde se ke každému, a to jak k dítěti, tak i k dospělému přistupuje s respektem a důvěrou. V Duhovce mám ráda přátelskou atmosféru, ve které mohu sdílet své nápady a společně s kolegy tvořit a vylepšovat naši třídu. Je pro mě důležité, že mohu pracovat v místě, ve kterém se uplatňují hodnoty jako sebeúcta, laskavost a spolupráce. Přináší mi radost, že to vše můžeme předávat dětem a tím přispívat k jejich harmonickému vývoji.


Helen Fell
Helen Fell
anglická učitelka

V Duhovce pracuji nesmírně ráda nejen proto, že nabízí krásné a klidné prostředí, ale klid je tu cítit
také uvnitř lidí, kteří v Duhovce pracují, a ve vztazích mezi nimi. Nesetkáte se tu s běžnou mentalitou
negativity a vzájemného obviňování, jichž jsem byla svědkem jinde. Problémy se komunikují a řeší
otevřeně a zúčastnění se soustřeďují na daný problém, nikoli na konkrétního jednotlivce. Stejný
přístup se uplatňuje v celé školce a díky tomu v ní vládne pozitivní atmosféra.
S malými dětmi pracuji už od svého přesídlení do Prahy v roce 2012. Moje práce mi byla skvělou
přípravou na vlastní mateřství. Jako máma dvou malých kluků jsem nabyla vědomí sama sebe i
dostatek zkušeností k tomu, abych dokázala zůstat klidná i v situacích, kdy kolem mne klid rozhodně
nevládne.
V roce 2015 jsem úspěšně absolvovala Montessori výcvik učitelů předškolního vzdělávání pod
hlavičkou AMS. Kromě toho jsem získala bakalářský titul v oboru interiérového designu a díky tomu,
že jsem devět let byla majitelkou čajovny, komunitního centra a divadla s názvem A Maze in
Tchaiovna, naučila jsem se sledovat vzorce lidského chování, vytvářet nové systémy a navrhovat
řešení.

Cecilia Horáček
Cecilia Horáček
anglická učitelka

V Duhovce jsou děti na prvním místě a každé z nich má možnost zde v prostředí
důvěry a respektu rozvíjet svou jedinečnou osobnost. Tato priorita se odráží dokonce
i ve vzhledu tříd, kde jsou velikost nábytku a specifické uspořádání přizpůsobeno
dětem. Mám radost, že mohu pracovat v prostředí, které je navrženo tak, aby
podporovalo rozvoj dětské nezávislosti. Když jsem pracovala jako dobrovolník
v české škole ve Skotsku, nabyla jsem praktické zkušenosti v komunikaci
s bilingvními dětmi různého věku i úrovně jazykových dovedností. Také jsem
pracovala jako chůva pro rodinu, jejíž děti navštěvovaly Montessori školu, a tam se
naučila, jak je možné Montessori vzdělávání podporovat i v domácím prostředí.
Sama jsem vyrostla v nesmírně tvůrčí rodině, hudba a umění hrají v mém životě i
vzdělání důležitou roli. V průběhu mého studia výtvarného umění na edinburské
univerzitě jsem jako dobrovolník pracovala v organizaci Czech School Scotland CIC, vypomáhala jako chůva v rodině se dvěma dětmi a pracovala jako asistentka učitele
v místní základní škole. V rámci přípravy na své působení v Duhovce jsem se začala
podrobně zajímat

Monika Parobková
Monika Parobková
česká učitelka


Školka Praha 6 - Modrá třída

Klára Hannová
Klára Hannová
hlavní učitelka třídy
zástupkyně ředitelky



Veronika Janoušková
Veronika Janoušková
česká učitelka

Duhovka je skvělé místo pro svobodný a respektující přístup ke vzdělávání bez zbytečného stresu a tlaku na výkon. Připadá mi, že děti jsou zde doopravdy šťastné,v bezpečném prostředí s učiteli, kteří se jim plně věnují. Mohou se tak rozvíjet svým tempem a zároveň se mimochodem učí hodnotám jako je respekt k ostatním, samostatnost, úcta a laskavost.

Při práci nejvíce čerpám ze zkušeností dlouholeté praxe učitelky, ale také mě nesmírně obohacují a inspirují kolegové, moje vlastní děti i děti, které vyučuji. To je důvod, proč mě práce s dětmi tolik naplňuje a baví.

Anna Krumpová
Anna Krumpová
odpolední učitelka

V Duhovce je příjemné prostředí, děti se tu rozvíjejí podle svých potřeb. Kolektiv učitelů je
velmi přátelský. Nemusím se bát se na cokoliv zeptat. Těším se na školní rok!
Myslím, že nejvíce mi pomáhá to, že jsem studovala na Univerzitě Karlově na pedagogické fakultě
obor Učitelství pro mateřské školy. Měli jsme mnoho praxe a dokonce jsme mohli i navštívit jednu
alternativní mateřskou školu. Já si vybrala právě Montessori.

Albert Josef Lipscombe
Albert Josef Lipscombe
anglický učitel


Školka Praha 6 - Zelená třída

Hana Černichová
Hana Černichová
hlavní učitelka třídy

Duhovka má dlouholetou tradici a je jedna z prvních Montessori institucí v České republice.
Prošla jsem s Duhovkou společnou cestu od jejího zrodu, formování profesionálními americkými Montessori lektory, až po její současnost, kdy nabízí ucelený vzdělávací program od 18 měsíců až do 19 let - “od batolat až po maturitu”.
Jako člověk s pedagogickým vzděláním a dlouholetou praxí oceňuji formu, jakou Duhovka vytváří pozitivní prostředí pro rozvoj dětí ve všech oblastech, …od matematiky, jazyků, uměleckých oborů, až po sociální interakce s okolním světem a společností.

Pedagogické vzdělání s nástavbou pro výuku dětí v předškolním věku 3 - 6 let, praxe v Anglii a následně zaměření a studium Montessori pedagogiky zakončené mezinárodním American Montessori Society certifikátem mi poskytují obrovskou základnu pro práci hlavního učitele v Duhovce.

Kristina Jančová
Kristina Jančová
česká učitelka



Jana Křížová
Jana Křížová
odpolední učitelka

V Duhovce jsem ráda proto, že zde panuje velice klidná a přátelská atmosféra. Děti zde mají možnost se rozvíjet v mnoha různých směrech a přistupuje se k nim s respektem.

Při práci mi pomáhá má zkušenost s prací s dětmi jak u nás, tak v zahraničí. V USA jsem se starala o děti jako AuPair. V Thajsku jsem vyučovala anglický jazyk děti v mateřské škole. Díky tomu jsem měla možnost vidět, jak přistupují k výchově dětí v různých zemích a jaký to má vliv na jejich chování a vývoj.

Madison McCausland
Madison McCausland
anglická učitelka

Duhovka je pro děti skvělá, protože jim skýtá prostředí, ve kterém si mohou samy osvojovat
dovednosti důležité pro život. Dostávají-li děti úkoly, které vyžadují jejich samostatnost, pomáhá jim to zamýšlet se nad problémy a hledat jejich řešení. Škola poskytuje dětem v případě potřeby podporu,
avšak povzbuzuje je k samostatnosti.
Nedávno jsem ukončila univerzitní studia, během nichž jsem absolvovala kurs Růst a motorický vývoj
člověka, díky němuž lépe rozumím, jak dítě roste a jak se s rostoucím věkem mění jeho motorické
schopnosti. Pracovala jsem rovněž v oblasti sociální péče, kde jsem měla možnost rozvíjet nejen své
komunikační dovednosti, ale také soucit a trpělivost. S dětmi pracuji již celkem 10 let a na práci
v Duhovce se moc těším.
Školka Praha 1 - Cihelná třída

Mike Burgess
Mike Burgess
anglický učitel

Moje napojení na přírodu kolem mě, to, že si udržuji zdravou mysl a tělo a nikdy si neberu věci osobně jsou životní zkušenosti nebo praktiky, které mi při práci v Duhovce nejvíce pomáhají. Umím si zařídit dostatek času na své vlastní vášně, potřeby a koníčky, což ze mě udělalo vyrovnanějšího člověka, lepšího učitele a kolegu.

Eva Franková
Eva Franková
odpolední učitelka

V Duhovce se mi daří naplňovat své poslání, jímž je být dětem průvodkyní při poznávání našeho světa. Nabízí prostor ke svobodnému rozvoji a věřím, že všichni zde zažíváme, co potřebujeme. Líbí se mi, že v týmu panuje spolupráce, s kolegy/němi i dětmi se vzájemně podporujeme a obohacujeme. Respektující a láskyplný přístup je zde základem.

Během práce v jeslích jsem prošla kurzem profesionální chůvy, Montessori pedagogika pro předškolní děti a absolvovala kurz Nevýchovy. Na meditačních setkáních, jichž se pravidelně účastním, se dotýkáme témat souvisejících s péčí o děti a sdílíme zkušenosti, které mi pomáhají hlouběji proniknout do světa našich nejmenších. Věnuji se samostudiu ve formě sledování přednášek věnovaným vzdělávání dětí

Martina Perry
Martina Perry
hlavní učitelka třídy

Na Duhovce se mi líbí, že tvoří komunitu lidí s otevřenou myslí a srdcem. Komunikace je zde založena na vzájemném respektu a všichni máme šanci růst, učit se jeden od druhého a pracovat na sobě. To platí nejen ve vztazích mezi dospělými, ale také ve vztahu k dětem. Respekt k jedinečnosti každého z nás je do života cenným darem a zkušeností. Duhovka tvoří živé těleso, které se neustále proměňuje a vyvíjí. Díky úžasnému kolektivu je radost chodit do práce :-)

Při své práci s dětmi využívám nejvíce AMS Montessori výcvik, ale také své studium filosofie. Obojí mě naučilo sebereflexi, neustále si klást nové otázky a hledat na ně odpovědi. A možná nejcennější zkušeností je pro mě výchova svých vlastních dětí. Jsou pro mě těmi nejlepšími učiteli :-) My učíme děti a ony učí nás...a přitom se snažíme být jim dobrými průvodci na jejich jedinečné cestě.

Barbora Rakušanová
Barbora Rakušanová
česká učitelka

V Duhovce jsem od jejího založení. Díky své filozofii přitahuje lidi, kteří chtějí od života přesah a
hloubku, neustále na sobě pracují, vzdělávají se ve svém oboru a jsou otevření novým výzvám.
Montessori principy jsou základním pilířem Duhovky, patří mezi ně zejména respektující komunikace
a úcta k druhému, umění vyjádřit své potřeby, pojmenovat své pocity a emoce či podpora dítěte na
jeho cestě v objevování okolního světa v připraveném prostředí.
Při provázení dětí čerpám ze studia střední pedagogické školy, z Montessori kurzu ČR a
mezinárodního výcviku American Montessori Society. Ráda čtu knihy o Montessori a o výchově dětí.
Inspiraci čerpám také ze svého studia na taneční konzervatoři Duncan Centre i absolvování
nejrůznějších seminářů z oblasti umění a osobního rozvoje.